BLOG #1: PAPIERWERK - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Nikki Klaassen - WaarBenJij.nu BLOG #1: PAPIERWERK - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Nikki Klaassen - WaarBenJij.nu

BLOG #1: PAPIERWERK

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

04 Mei 2017 | Nederland, Bergen op Zoom

Au Pair word je niet zomaar.. Naast het vinden van een goede organisatie, het doorlopen van een aanmeldprocedure, in spanning afwachten, een bijeenkomst bijwonen en nogmaals in spanning afwachten ben je er nog niet.

Als je hele ‘aanmeldprocedure’ is goedgekeurd (en geloof me, dat is een boekwerk). Dan gaat het matchingproces van start. Dan ga je een familie zoeken en ook dit is geen appeltje eitje, het is een familie waar je een heel jaar gaat wonen en het moet dus echt wel klikken. En behalve dat de kinderen er lief en schattig uitzien moet jij ook zeker weten dat je het aandurft en aan kan, heb je bijvoorbeeld geen ervaring met kleine kinderen denk er dan goed over of je dit echt wel wilt. Sommige Amerikaanse gezinnen hebben 2 kinderen maar sommigen zelfs 4! Het is een grote verantwoordelijkheid om au pair te zijn.

Na een hoop heen en weer gemail met eventuele matches kan er een klik ontstaan. Er kan dan een skype interview plaatsvinden. Daarna wacht je weer in spanning af want sommige families hebben nog meer au pairs waar ze uit moeten kiezen.

Bij mij duurde het wachten niet superlang, nog dezelfde avond van het skypegesprek heb ik een positief bericht ontvangen wat natuurlijk een goed gevoel geeft dat ze geen dagen of misschien zelfs weken nodig hadden erover na te denken. Ze wilden mij echt graag als hun au pair! Mijn match was dus officieel.

En dan? Dan komt het papierwerk, belangrijke data en het leukste van alles: de kinderen ontmoeten!

En echt, het is me een stapel hoor…

Wat een geregel: bewijs van goed gedrag, health check, reglementen ondertekenen, alle formulieren om mijn visum te kunnen regelen en natuurlijk de afspraak zelf! Maar ja dan heb je ook wat. Gelukkig schiet het al op, want tot nu toe is alles goedgekeurd. Mijn credit card heb ik ook al binnen en ik heb zelfs al cadeautjes gekocht voor mijn host kinderen.

Het enige wat er nu nog op het lijstje staat is het interview op het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam, spannend want hier gaan ze beslissen of ik een visum krijg of niet. Nou ga ik via een goede organisatie die mij heel goed begeleiden en helpen waardoor het voor mij minder spannend is maar ‘het consulaat’ alleen al klinkt spannend. Dit vind plaats op dinsdag 16 mei – duimen!!

De datum is officieel, ik vlieg maandag 14 augustus naar New York en zelfs mijn ticket heb ik al binnen.

En jep, precies op mijn verjaardag.. Het mag wel duidelijk zijn dat dit een verjaardag wordt die ik nooit meer vergeet en ik ben ook nog eens 6 uur langer jarig omdat ik terug in de tijd ga (mooi meegenomen!).

Vanaf New York begint de au pair training op een echte Amerikaanse campus een aantal km van de stad vandaan. In deze week gaan we ook nog een dag naar New York (of course!). Nou zal ik nog vaak genoeg in New York te vinden zijn, want mijn host-family woont hier ca. 50 minuten met de trein vandaan – superleuk!

Vrijdag 18 augustus is de dag dat alle au pairs naar hun familie gaan maar mijn familie is dan nog op vakantie. Ik verblijf daarom nog 2 nachten in New York City, in hetzelfde hotel waar ik een aantal jaar geleden met mijn ouders zat bij Madison Square Garden. Ook ben ik al bezig met het plannen van mijn dagen want er is genoeg te zien om me te vermaken en wat ik zeker nog eens wilde zien en doen!

Afgelopen week heb ik voor de tweede keer met mijn host-family geskyped en het was weer net zo leuk als de eerste keer. Mijn ouders hebben ze ook ontmoet en ook hun waren erg opgelucht dat ik zo’n leuke familie heb ontmoet! Zenuwachtig was ik wel maar het is ook maar gek om elkaar te moeten leren kennen via een schermpje en dan ook nog eens in het Engels praten wat voor mij ook echt een uitdaging is, nou gaat het steeds beter omdat je non-stop in het Engels bezig bent als je dingen uitzoekt en documenten regelt. Ik heb ook de kinderen ontmoet en wat waren ze leuk! Er was direct een klik en we hebben al een aantal dingen besproken die we zeker gaan doen als ik er ben. Zo willen ze dat ik hun vriendjes en vriendinnetjes leer kennen en mee ga kijken bij hun hobby’s, en geloof me dit zijn er veel! In Amerika doen kinderen wel 3 sporten en gaan ze naar playgroups. Ik ben heel benieuwd!

Mijn host-family bestaat uit host-papa, host-mama en natuurlijk de kiddo’s: 1 meisje van 7 jaar en 1 meisje van 5 jaar, twee girls dus- hoe leuk! Wat erg leuk is, is dat de familie 10 jaar in Nederland heeft gewoond en dus heel veel weet van de Nederlandse cultuur en de taal. Ze spreken het niet maar kunnen het wel verstaan. De kids zijn beide in Brabant geboren. Zondag 20 augustus komen ze me ophalen en gaan we mijn verjaardag vieren, of hoe de kinderen zeiden: ‘The first thing we do when Nikki is here: PARTYYYYY’.

Het duurt nog even maar hierbij al een kleine update van wat ik tot nu toe allemaal geregeld heb, hoe het er voor staat en wat info over mijn host-family.

Ik ben er eigenlijk al helemaal klaar voor, maar eerst: vakantie!! Mama en ik gaan naar papa in China, waar we met z’n drieën twee weken gaan genieten van het mooie Shanghai, Beijing, Guilin en Zhangjiajie.

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

14 augustus 2017 vertrek ik naar Amerika om als au pair te gaan werken. Ik zal zowel voor als tijdens mijn avontuur mijn belevenissen met jullie delen!

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 7913

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2017 - 14 Augustus 2018

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: